In ianuarie si februarie 2007 s-au vandut 33.030 de autoturisme, in crestere cu 10,6% fata de cele 29.860 vandute in aceeasi perioada din anul trecut. Productia interna s-a cifrat la 31.700 de unitati in ianuarie si februarie 2007, in scadere cu 5,9% fata de cele 33.694 de automobile produse in perioada similara a anului trecut, potrivit datelor date publicitatii de Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile din Romania (APIA). In schimb, exporturile au crescut cu 36,1%, pana la 17.636 unitati, dupa ce in primele doua luni din 2006 au fost de 12.961 unitati.
Dacia ramane liderul autoritar al pietei, cu o cota de 30,6%, respectiv 10.122 de autoturisme. Daca luam in calcul si vehiculele comerciale, Dacia are o cota de piata de 27,4% cu 10.529 de unitati comercializate.
Primele doua luni ale anului au fost foarte bune pentru Skoda si VW. Skoda si-a majorat vanzarile de autoturisme cu 32,6% comparativ cu perioada similara din 2006, trecand astfel pe treapta a doua cu 3127 de modele comercializate. VW a inregistrat o crestere de aproape 80%, comercializand putin peste 3000 de autoturisme.
Daca la finalul lui 2006 Renault ocupa treapta a doua cu cu 23.500 de automobile comercializate (8% din piata), primele doua luni au dus producatorul francez pe treapta a patra, desi si-a crescut vanzarile de autoturisme cu aproape 30 de procente. Renault a comercializat aproximativ 2950 de autoturisme, fiind surclasat de Volkswagen si Skoda. Daca luam in calcul si vehiculele comerciale, Renault ocupa treapta a doua fiind devansat doar de VW (cota de 9% pentru producatorul german comparativ cu 8,3% pentru Renault).
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului Schimbari pe podiumul auto autohton.