Topul producatorilor auto la inceputul lui 2007 Fiat si-a extins, de asemenea, castigurile, cu 5,2% noi inregistrari auto, in timp ce castigurile japonezilor de la Nissan Motor si ale partenerilor francezi de la Renault au continuat sa scada.

Noile inregistrari auto au crescut, in total, pana la 1,29 milioane de unitati in ianuarie, in ciuda unei scaderi de 10,5% in Germania, care, in mod normal, este cea mai mare piata auto din Europa. Recesiunea pietei germane a fost provocata de majorarea, la inceputul lui 2007, cu 3% a taxei pe valoarea adaugata.

Castigurile din Italia, Marea Britanie, Franta si Spania au compensat aceasta pierdere, la fel si imbunatatirea rezultatelor din Europa Centrala, potrivit grupului producator auto ACEA, cu sediul la Bruxelles.

"Cu toate ca piata celor 15 state vechi membre UE a stagnat, inregistrarile de masini in noile state au crescut cu 16,6%", a relevat acelasi studiu.

Rezultatele acopera statele membre UE, cu exceptia Maltei si Ciprului, carora li se adauga, insa, Elvetia, Norvegia si Islanda.

Cresterea de 2,3% a inregistrarilor marcii Mercedes-Benz nu a putut compensa scaderea la aproape jumatate a vanzarilor pentru marca Smart, inainte de lansarea masinii de a doua generatie din aceasta gama, cu doua locuri.