Potrivit articolului, citat de Mediafax, cele doua tari anticipeaza o crestere importanta a numarului de curse, similara celei inregistrate de fostele state comuniste din Europa Centrala si de Est, precum Ungaria, Polonia si tarile baltice, care au intrat in UE in 2004.

Romania si Bulgaria au renuntat, inainte de aderarea la UE, la masurile protectioniste din sectorul de profil, care favorizau operatorii de stat, noteaza FT Deutschland. Incepand cu 1 ianuarie, orice companie care detine licenta de transportator aerian in UE poate opera in cele doua state, iar preturile de pe segmentul low-cost ar putea sa scada, in continuare, in conditiile intensificarii concurentei. In Romania, pe acest segment opereaza companiile WizzAir, Blue Air, SkyEurope si MyAir. Totodata, cresterea numarului de operatori cu preturi reduse ar putea influenta, de asemenea, dezvoltarea turismului din cele doua state.

"Pentru 2007, estimam ca numarul turistilor straini din Romania se va dubla", a declarat directorul asociatiei agentiilor de turism din Romania", Gheorghe Fodoranu, citat de publicatie.

Cele patru companii low-cost care opereaza in prezent ofera bilete dus-intors, cu un pret de sub 200 de euro, spre destinatii precum Barcelona, Londra sau Paris, ceea ce a schimbat preferintele de calatorie ale romanilor.