In urmatorii trei-patru ani, volumul investitiilor din retail va cumula aproximativ 3 miliarde de euro, estimeaza analistii companiei de cercetare Roland Berger Strategy Consultants. Potrivit acestora, piata va creste cu pina la 8-10%, anul acesta, ajungindu-se la aproximativ 13,2 miliarde de euro. Pe segmente, evolutia este insa diferita, comertul traditional urmind sa scada in importanta.
"Trebuie facuta o distinctie intre evolutia comertului modern, care va cunoaste o dezvoltare mult mai pronuntata, cu cresteri de 30-40%, si evolutia comertului traditional, care va fi negativa", ne-a declarat Ionut Pascu, Senior Consultant in cadrul companiei. Totodata, conform previziunilor acestuia, ponderea comertului modern va ajunge in 2009 la 50% din piata, de la 25-30% cit este in prezent.
Segmente care iau avint
"Dupa evolutia importanta din anul 2006, expansiunea retelelor de hipermarket va continua intr-un ritm sustinut si anul acesta, in conditiile dublarii numarului de jucatori si a planurilor ambitioase de dezvoltare. In acelasi timp, segmentul de discount se va extinde masiv prin consolidarea prezentei lanturilor Plus Discount (un format al grupului Tengelmann), Kaufland (lant al grupului Lidl& Schwarz) si Penny Market (formatul de discount traditional al grupului Rewe)", mai spune Pascu.
Mai precis, Carrefour va deschide in ultimul trimestru al acestui an trei magazine: doua la Iasi si unul la Cluj. Expansiunea i-ar putea costa pe francezi aproximativ 120 de milioane de euro.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului Magazinele noi vor inghiti un miliard de euro pe an.