Societatea Feroviara de Turism intentioneaza sa vanda, prin licitatie, un teren de 5,2 hectare situat vis-a-vis de hotelul Mara din Sinaia cotat la circa 8.400.000 euro alaturi de alte active ale societatii pentru investitii in vederea cresterii profitabilitatii societatii.

Potrivit lui Constantin Barna, directorul general al societatii, fondurile astfel obtinute ar putea sustine dezvoltarea activitatii companiei, in special prin modernizarea hotelurilor si bazelor de agrement ale companiei. Referirea este directa la hotelul Astoria din Bucuresti si complexul Astoria Snagov, care se afla intr-o stare avansata de degradare, necesitand investitii de milioane de euro. In ceea ce priveste hotelul, directorul SFT spune ca desi este cotat la trei stele, in realitate acesta ar fi doar de o stea.

"Avem unele terenuri si active care nu aduc venituri, dar necesita cheltuieli suplimentare prin impozitele locale achitate si care pot fi vandute sau inchiriate cu succes pentru a sustine astfel dezvoltarea companiei. Cel mai important activ este un teren situat in Sinaia, vis-a-vis de hotelul Mara, cu o suprafata de 5,2 hectare", a spus Barna care a fost numit in functie de doar o saptamana. Desi detine active foarte valoroase cum ar fi si complexul Astoria de 22 ha din Snagov, totusi SFT a inregistrat pierderi in fiecare an de la infiintare, in 2003.

Societatea Feroviara de Turism intentioneaza sa vanda, prin licitatie, un teren de 5,2 hectare situat vis-a-vis de hotelul Mara din Sinaia cotat la circa 8.400.000 euro alaturi de alte active ale societatii pentru investitii in vederea cresterii profitabilitatii societatii.

Potrivit agentiei imobiliare Intermont, un teren aflat in zona si mai ales de asemenea dimensiuni se poate vinde usor cu 150 de euro "la prima strigare", pentru ca nu mai exista terenuri de asemenea dimensiuni in Sinaia, asa ca SFT poate obtine minim 8 milioane de euro numai pe acest activ.

"Avem unele terenuri si active care nu aduc venituri, dar necesita cheltuieli suplimentare prin impozitele locale achitate si care pot fi vandute sau inchiriate cu succes pentru a sustine astfel dezvoltarea companiei. Cel mai important activ este un teren situat in Sinaia, vis-a-vis de hotelul Mara, cu o suprafata de 5,2 hectare", a spus Constantin Barna, directorul general al societatii numit in functie de doar o saptamana, citat de Rompres. Potrivit acestuia, terenul va fi imediat comercializat pentru ca este intr-o zona foarte buna in care poate fi dezvoltat un hotel sau o baza de agrement.

O solutie alternativa de a obtine fonduri banesti ar putea fi accesarea unor credite, insa procedura este ceva mai complicata si ar lua mai mult timp, a explicat directorul SFT. De asemenea, societatea ar putea vinde linii feroviare care nu mai sunt utilizate, locomotive vechi si planuieste sa ofere spre inchiriere imobile ale companiei aflate in tara.

Directorul general al SFT a tinut sa precizeze ca deciziile finale se vor lua in cadrul AGA si Consiliului Director al societatii.

"Avem depozite in gari situate in orase importante, precum Cluj, Iasi, Brasov, si depozite in orase mai mici care pot fi oricand cumparate sau inchiriate si credem ca vor fi cautate de investitori", a spus directorul general SFT.
Oficialul a subliniat ca fondurile astfel obtinute ar putea sustine dezvoltarea activitatii companiei, in special prin modernizarea hotelurilor si bazelor de agrement ale companiei. Referirea este directa la hotelul Astoria din Bucuresti si complexul Astoria Snagov, care se afla intr-o stare avansata de degradare necesitand investitii de milioane de euro. In ceea ce priveste hotelul directorul SFT spune ca desi este cotat la trei stele, in realitate acesta ar fi doar de o stea.

Nu se vand activele generatoare de venituri

Potrivit lui Barna, nu vor fi vandute activele importante ale societatii, precum trenurile de epoca sau hotelurile, pentru ca acestea aduc venituri. "Vrem sa vindem activele neprofitabile, care necesita investitii importante ce pot fi cu greu recuperate", a spus directorul SFT. "Dorim sa renovam Hotelul Astoria din Capitala si noi sa ne mutam sediul in Ministerul Transporturilor, pentru ca ocupam peste 60 de camere ale hotelului cu personal administrativ. Este pacat, pentru ca avem un hotel cu 368 de camere situat intr-o zona asa de buna si care nu a fost intretinut asa cum ar trebui", a explicat Barna.

Societatea estimeaza o crestere cu circa 12 la suta a veniturilor in 2007, pana la 150 de miliarde obtinute din inchirierea trenurilor de epoca si din activitatile hotelurilor si bazelor sale, dar doreste sa obtina o crestere si mai mare a veniturilor in viitor. "Pentru 2007, estimam o crestere a veniturilor cu circa 10-12 la suta, dar dorim ca societatea sa devina si mai profitabila", sustine Barna. Compania a transportat in 2006 circa 800 de calatori cu trenurile sale de epoca, ce organizeaza curse Bucuresti - Snagov, la costuri de 7.000 de euro, si Bucuresti - Sinaia, cu 14.000 de euro. Compania are la ora actuala in portofoliu trei trenuri de epoca, Regal, Moldovita si Calugareni.

Niciun an cu profit

Infiintata in 2003, prin divizarea partiala a Societatii de Administrare a Activelor Feroviare, Societatea Feroviara de Turism SFT CFR - SA nu a reusit, pana acum, sa incheie cu plus niciun exercitiu financiar. Daca in 2003, SFT - CFR SA avea un angajat, datorii totale de 319.301 lei si pierderi nete la sfarsitul anului de 310.64 mii lei, conform datelor publicate de Ministerul Finantelor, in 2004 pierderile au crescut exponential. Cu o medie de 66 de angajati, datoriile totale ale companiei au crescut la 17.460.705 mii lei, iar rezultatul negativ net a ajuns la 4.058.644 mii lei. In 2005, numarul mediu de salariati a crescut la 265, odata cu el marindu-se si cuantumul pierderilor inregistrate.

Astfel daca cifra de afaceri realizata in 2005 a fost de 11.633.321 RON, pierderile s-au cifrat la 3.110.776 RON.