"Tot mai multe companii romanesti din alte sectoare patrund pe piata imobiliara, din dorinta de a profita de avantul care caracterizeaza in prezent acest segment, dar nu ne putem astepta ca aceasta tendinta sa se generalizeze, deoarece pe masura ce piata devine din ce in ce mai matura, iar competitia intre proiecte de birouri de calitate mai stransa, chiriasii sunt mai instruiti. Stiu pe ce sunt dispusi sa dea banii si ce anume pot sa ceara pentru o anumita suma. Este nevoie de experienta dezvoltatorilor profesionisti pentru a realiza proiecte de succes", a explicat Neagu.

De cele mai multe ori se porneste de la ideea de a construi un sediu propriu cu propriile resurse intr-o locatie favorita, pentru a evita plata unor chirii catre alti proprietari.

Aceasta tendinta este prezenta pe mai multe segmente ale pietei si nu doar pe cel de birouri. Ca exemplu, in ciuda faptului ca segmentul de spatii logistice si de productie este in plina dezvoltare, producatorul finlandez de constructii metalice Ruukki a anuntat la sfarsitul lui noiembrie ca a achizitionat un teren de noua hectare pe marginea autostrazii Bucuresti-Pitesti, in vederea dezvoltarii unei fabrici pentru care va investi in total 35 de milioane de euro.

"Nu ne putem astepta ca astfel de companii sa livreze mai mult de un proiect sau doua, de dimensiuni medii. Practic astfel de situatii apar in momentul in care exista un surplus de flux de numerar ce se doreste a fi investit si o oportunitate legata de un teren bine localizat, la un pret avantajos, eventual cu un viitor chirias care sa doreasca acea locatie", a mai aratat aceasta.

Tot in noiembrie, compania de IT&C Ultra Pro Computers a anuntat ca va ridica pana in ianuarie 2007 o cladire de birouri de 3.540 de metri patrati, in care investeste circa cinci milioane de euro. Lucrarile de constructie a cladirii au demarat in luna februarie a acestui an.