Magazinele de "bricolaj" (cum sunt numite in Europa, in Franta mai ales) sau "do-it-yourself" (in SUA si Canada) au ajuns sa fie foarte populare si in Romania. Concepte precum Bricostore ori Praktiker se bucura de un real succes si pe meleagurile locale.

Anul care se apropie de final este foarte dinamic din punct de vedere al extinderii retelelor de magazine de bricolaj de pe piata autohtona. Astfel, marii jucatori straini deja prezenti pe piata, Praktiker si Bricostore, apasat pe pedala de acceleratie a ritmului de extindere. Praktiker va ajunge pana la finele lui 2006 la un total de 16 centre comerciale operate, investitiile companiei germane in Romania depasind 120 milioane euro, acesta fiind cel mai dinamic an de la intrarea diviziei germane. In acelasi timp, francezii de la Bricostore si-au propus sa ajunga la 30 de magazine in Romania, in urmatorii 5 ani.

Piata romaneasca a atras si interesul altor jucatori straini, compania germana Hornbach si francezii de la Mr. Bricolage anuntand planuri de intrare pe piata in viitorul apropiat. In plus, retelele regionale detinute de jucatori locali precum Dedeman Bacau sau Ambient Sibiu au intentii concrete de dezvoltare pentru urmatorii ani.

Piata romaneasca de bricolaj a atras in ultimii patru ani investitii de sute de milioane de euro din partea jucatorilor internationali precum Bricostore sau Praktiker. Alte zeci de milioane de euro vor fi investite pana la finele acestui an, iar valoarea va creste prin dezvoltarea pe piata a austriecilor de la bauMax si a francezilor de la Mr. Bricolage.

BauMax tinteste pozitia de lider

BauMax Romania, subsidiara a grupului austriac de magazine de distributie de materiale de constructii si amenajari interioare, va deschide 25 de magazine in Romania in urmatorii patru ani, potrivit presedintelui bauMax Romania, Joerg Bierlein.