Majoritatea celor care cumpara preparate din carne opteaza pentru cele mai ieftine produse. Intrucit pretul ramine principalul criteriu de achizitie pentru majoritatea romanilor, firmele care vor sa se impuna pe piata trebuie sa produca in primul rind mezeluri ieftine.

Potrivit unui studiu de piata al firmei MEMRB, salamul reprezinta aproape 40% din totalul vinzarilor de mezeluri din ultimul an, cirnatii peste 20%, iar parizerul peste 15%. Astfel, din cele peste 160.000 de tone de mezeluri consumate anual in Romania, trei sferturi sint reprezentate de salam, parizer si cirnati.

"Aceste produse sint cel mai vindute pentru ca preturile lor sint adaptate la nivelul veniturilor din Romania. In acest fel, mai bine de trei sferturi dintre mezelurile cumparate de romani sint din aceasta categorie", a precizat Sorin Minea, reprezentantul firmei Angst.

Parizer la felie

Romanii cumpara salam si parizer pentru ca sint mai ieftine si pot fi achizitionate la felie. "Foarte multi dintre cei care maninca parizer nu cumpara o bucata mare, ci citeva feliute, cit pentru o masa sau doua", spune Minea. Astfel, aproape 90% dintre mezelurile vindute anual sint ambalate la vrac. Potrivit studiului MEMRB, mai putin de 3% din vinzari sint reprezentate de mezelurile vidate, iar produsele feliate vidate reprezinta doar 0,1% din total.

Specialitati pentru cei cu bani

Consumatorii care au atins un nivel de viata ceva mai ridicat nu sint nici ei uitati de procesatori. Numarul sortimentelor de mezeluri creste cu fiecare luna, iar specialitatile au reusit chiar sa mai ia putin din piata mezelurilor ieftine, dar cresterea vinzarilor este destul de mica.