"Acum, vara, aproape fiecare zi mi-o incep intr-o cafenea. Impusc dintr-un foc doi iepuri: nevoia de cofeina si cea de informatie. Uneori stau si mai mult, pentru ca prefer sa ma intalnesc cu clientii aici, decat la birou. E comod si aerisit". Tanara femeie de afaceri cu care am conversat, in dimineata unei zile lucratoare, era doar unul dintre sutele de clienti care trec zilnic pragul unei cafenele dintr-o zona cu mare vad al Capitalei. Spre seara insa, in timp ce mesele acestora se golesc, cele din puburile traditionale irlandeze se umplu. Scotch-ul adevarat si atmosfera "irish" sunt doar doua dintre motivele pentru care acest gen de locatii au inca o foarte mare cautare.
Cafenelele in franciza, o afacere de 40 milioane de euro
Judecand dupa modul in care apar, oricine poate spune ca deschiderea unei cafenele poate fi o afacere profitabila. Afirmatia poate fi sustinuta de cifre care dovedesc ca o cafenea atrage, zilnic, daca este bine pozitionata, cateva sute bune de clienti. Numai cafenelele deschise in Romania in sistem de franciza au generat, potrivit CHR - companie specializata in franciza, o cifra de afaceri de aproximativ 40 de milioane de euro. "Cifra de afaceri generata exlusiv de lanturile de cafenele in franciza reprezinta cam 5% din totalul cifrei de afaceri generate de toate afacerile in franciza operationale in Romania, care a reprezentat 800 milioane de euro la inceputul anului 2006", ne-a declarat Dania Steiner, reprezentant al CHR.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului Cafenelele si puburile irlandeze, afacerile momentului.