Aflata pe calea de a deveni lider mondial al productiei de automobile, firma japoneza Toyota Motors a primit o lovitura serioasa odata cu izbucnirea unui scandal in care este acuzata ca ar fi ascuns defecte de fabricatie. Directorul general al Toyota, Katsuaki Watanabe, si-a prezentat, joi, scuzele in fata presei. Liderul nipon al pietei automobilelor este suspectat ca timp de opt ani ar fi tainuit o problema care afecta sistemul de directie ale modelului 4x4 Hilux Surf.
Acest defect a devenit evident atunci cand in august 2004 cinci persoane au fost ranite intr-un accident survenit la Kumamoto, in sudul Japoniei. Doua luni mai tarziu Toyota anunta retragerea a 330 de mii de unitati Hilux Surf, declarand ca acest defect a fost observat la 11 autovehicule. in realitate, ancheta juridica a relevat existenta a 82 de cazuri care prezentau acest defect. si mai grav a fost faptul ca ancheta a descoperit ca trei angajati ai firmei stiau de aceste defecte de aproximativ opt ani si nu au mentionat nimic pentru avertiza consumatorii.
Japonezii recunosc
Toyota a recunoscut prima acuzatie, dar nu si pe cea din urma. Directorul general al Toyota a acceptat sa conlucreze cu justitia, sa mareasca numarul de controale interne si a promis ca incidentul nu se va repeta. Media japoneza s-a manifestat pentru o serie de sanctiuni administrative impotriva celei mai mari firme nipone. Vice-presedintele Transporturilor nipone, Musafumi Yasutomi, s-a declarat de acord cu aplicarea unei serii de masuri preventive impotriva Toyota, menite a remedia unele probleme de productie. intr-o tara unde consumatorii sunt foarte exigenti in privinta calitatii si sigurantei produselor, Toyota are motive de ingrijorare.
In 2004, un scandal legal de defecte tehnice ascunse a afectat mult credibilitatea celui de-al patrulea constructor nipon de automobile, Mitsubishi Motors. Problema a aparut intr-un moment in care principalul concurent pentru piata mondiala al Toyota Motors, General Motors se pregatea de o colaborare cu principalul concurent al Toyota pe piata interna, Nissan, avand in vedere realizarea unei triple aliante impreuna cu Renault care avea ca finalitate piata foarte disputata nord -americana si deasemeni sefia in cursa pentru principalul producator mondial de automobile.
Analistii au diminuat importanta acestor acuze, declarand ca marea majoritate a consumatorilor nu vor schimba marca favorita. Directorul General al Toyota a declarat joi ca numarul de rechemari ale vehiculelor a crescut. Conform grupului 1, 19 milioane masini au fost trimise la reparatii in septembrie 2005, iar o luna mai tarziu 1,27 milioane. Directorul General al Toyota a prezentat drept explicatie pentru aceasta situatie complexitatea crescuta a tehnologiei folosite, timpii de utilizare crescuti care afecteaza direct calitatea si standardizarea pieselor pentru autovehicule.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului Toyota acuzata ca ascunde defectiuni tehnice ale masinilor.