In 2003, cei doi constructori romani de autoturisme, Automobile Dacia si Daewoo Craiova, au detinut impreuna o cota de piata de 60,1% din total. Dacia a vindut 41.000 de autotu-risme, in timp ce Daewoo a inregistrat vinzari de 27.043 de unitati. Defalcat, uzina din Pitesti si-a adjudecat o cota din totalul intregii piete de autoturisme de 38,4%. Producatorul de la Craiova a detinut 21,7% din piata. Numarul total de autoturisme comercializate in 2003, atit din productie interna, cit si din import, s-a cifrat la 106.763 de unitati.
Un an mai tirziu, 2004 avea sa aduca pentru Dacia si Daewoo o scadere usoara de 0,2%, cota de piata totala a celor doua companii a ajuns la 59,8%. Potrivit statisticilor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA), Dacia a comercializat 59.770 de autoturisme, in timp ce 27.043 de clienti au optat pentru marca Daewoo.
In ceea ce priveste cota de piata, producatorul din Pitesti si-a marit in 2004 avantajul fata anul precedent, cu 2,8 puncte procentuale pina la 41,2%. Adica, aproximativ tot cu cit a pierdut Daewoo din cota de piata: 2,1 puncte procentuale, ajungind sa detina 18,6% din piata totala de autoturisme. In septembrie 2004, Automobile Dacia a lansat pe piata romaneasca modelul Logan.
Conform datelor APIA, scaderea usoara a cotei de piata in 2004 a celor doi producatori luati impreuna s-a produs, desi numarul de autoturisme comercializate s-a majorat pina la 145.120 de unitati, cu 38.357 de unitati mai mult decit in 2003.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului Romanii incep sa paraseasca Dacia.