Inceputul acestui an a adus cu sine o serie de schimbari de pozitie in topul vinzarilor de autoturisme pe piata auto romaneasca.
Cea mai semnificativa dintre ele s-a petrecut la virful clasamentului, unde liderul incontestabil de pina acum, Renault, a parasit prima pozitie in favoarea cehilor de la Skoda. La sfirsitul perioadei ianuarie-martie 2005, Skoda s-a clasat a doua in topul vinzarilor pe marci.
Fata de anul anterior, marca ceha a cunoscut o crestere de 63,7%, ajungind sa vinda 3.967 de unitati in primul trimestru din 2006. Renault a crescut in prima parte a acestui an doar cu un punct procentual, comparativ cu perioada similara a anului trecut, atingind 3.664 de unitati comercializate. Este cel mai mic nivel de crestere inregistrat in cazul primelor zece marci din import.
Cu o crestere de peste 25% fata de 2005, Volkswagen este singura marca de automobile care a reusit sa-si mentina pozitia si in acest an. Nemtii au ramas constant pe locul al treilea, cu 2.887 de unitati vindute in prima parte a anului 2006.
Schimbari de mijloc
La mijlocul clasamentului, Peugeot a pierdut un loc in favoarea Opel, pierzind locul al patrulea pe care l-a detinut anul trecut.
Prin comparatie, Peugeot a inregistrat o urcare de numai 3,9 puncte procentuale, pina la 2.034 de unitati, in timp ce Opel a inregistrat cea mai mare crestere dintre toate marcile din import. In urcare cu 148,2%, Opel a ajuns pe locul al patrulea, cu 2.169 de unitati comercializate la sfirsitul primului trimestru din acest an. Ford a urcat cu 146,6% in primul trimestru din 2006, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut. Ford a avansat cu o pozitie, de pe locul sapte pe sase, cu 1.936 de unitati vindute in acest an.
Tot o urcare de un loc a consemnat si Hyundai, care si-a majorat vinzarile cu 85,7%, pina la 1.255 de exemplare, in prima parte a acestui an. Desi a consemnat o crestere de peste 54%, Chevrolet a pierdut in acest an doua pozitii, ajungind cu cele 1.225 de unitati pe locul al optulea. La finalul topului primelor zece marci din import, constructorul italian Fiat a cedat locul celor de la Toyota, care si-au gasit 969 de clienti in primul trimestru din acest an, cu 46,2% mai mult decit in perioada similara a anului trecut.
Fiat a raportat un ritm de crestere de 29,8%, pina la 863 de unitati, si s-a clasat pe pozitia a zecea.
Peste 25.000 de autoturisme din import au fost comercializate in perioada ianuarie-martie 2006 in Romania.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului Rocade auto la trei luni.