Nokia a atins la finele anului trecut o cota de piata de 35%, reafirmandu-si astfel pozitia de cel mai important producator mondial de telefoane mobile. Potrivit unui studiu amintit, citat de BBCNews, Nokia si-a crescut cota de piata de la 33% in 2004, cercetatorii grupului Gardner astimand ca Nokia va ajunge in 2007 la o cota de piata de 40 de procente. Aceasta reprezinta o revenire spectaculoasa dupa ce in 2004, vanzarile Nokia au scazut dramatic, modelele oferite de producatorul finlandez nefiind in concordanta cu asteptarile publicului. Intre timp, Nokia a lansat mai multe modele de telefoane mobile, Nokia 1100 fiid primit cel mai bine, rusind astfel sa isi creasca considerabil cota de piata.
Nokia are o cota de piata aproape dubla fata de urmatorul competitor, Motorola, care a ajuns la finele anului trecut la o cota de piata de 17,8%, cu 1,5 procente mai mult decat in 2004. Cresterea cotei detinuta de Motorola se datoreaza in special modelului Razr, care a reprezentat o revolutie in ceea ce priveste dimensiunile, si raportul cost-calitate oferite utilizatorului. Ron Garriques, directorul diviziei de telefonie mobila al Motorola, a declarat in cadrul Conferintei 3GSM de la Barcelona ca Razr inca nu si-a atins muximul de exploatare, Motorola bazandu-se in continuare pe acest model, in comparatie cu alti competitori asiatici care inoveaza pe segmentul telefoanelor mobile 3G.
Si ceilalti jucatori si-au marit cotele de piata, singurul care a scazut din acest punct de vedere fiind Samsung, de la 12,2% la 12,1 procente. In schimb, LG, al treilea jucator, si-a marit cota de piata cu 0,4 procente pana la 7,2%, la fel ca si Sony care a crescut de la 6,3% la 6,9 procente.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului Nokia este liderul pietei telefoanelor mobile.