Grupul francez se bazeaza acum mai mult pe subsidiarele Samsung si Dacia, dar si pe profiturile in crestere ale partenerului Nissan. Romania poate deveni baza Aliantei Renault-Nissan in Europa de Est, dar situatia constructorului european nu este tocmai imbucuratoare.

La jumatatea lunii noiembrie, reprezentantii grupului Renault au anuntat scaderea profitului operational estimat de la 4 la 3 procente ca urmare a rezultatelor slabe inregistrate in special de marca Renault in Europa de Vest. Efectul acestui anunt a dus rapid la scaderea actiunilor cu aproape 8%, punand investitorii la grea incercare. "Increderea actionarilor in noul presedinte, Carlos Ghosn, va fi puternic zguduita de acest anunt. Chiar daca seful Renault are in proiect prezentarea unui nou plan pentru urmatorii trei ani, iar acesta este de asteptat sa fie profitabil, ingrijorarea vine din cauza punctului extrem de scazut de la care se va porni", a declarat recent un analist al renumitei companii Morgan Stanley.