Mai putin de 10% dintre companiile recenzate vad Romania ca viitoare destinatie, scrie MEDIAFAX.

Anul trecut, aproape 15% dintre retaileri vedeau Romania ca o posibila piata de extindere in 2012, potrivit CBRE. Alte piete din Europa Centrala si de Est, care atrag interesul a mai putin de 10% dintre retailerii contactati mai sunt Croatia, Ungaria, Grecia, Slovacia, Bulgaria si Serbia.

In aceasta categorie se regasesc insa si piete importante din Europa, precum Danemarca, Portugalia, Norvegia, Finlanda si Irlanda. Cea mai importanta tinta pentru retaileri in 2013 este Germania (peste 50% dintre companii), ceea ce reflecta o economie relativ puternica. Din sondaj mai reiese ca planurile retailerilor in ceea ce priveste numarul de magazine pe care le au in plan pentru deschidere in 2013 nu s-au schimbat semnificativ.

"Oricum, planurile mari de expansiune s-au mentinut pe agenda catorva retaileri, 20% dintre acestia avand ca tinta deschiderea a peste 30 de magazine, fata de 25% anul trecut", apreciaza sursa citata.