"In ciuda numarului de conexiuni la internet in crestere, serviciile de internet banking sunt folosite doar de 4% din populatia Romaniei. In Bulgaria, acest indicator se situeaza la 3%, in timp ce in Ungaria ajunge la 24%, iar in Polonia la 27%. In tarile nordice, cum ar fi Norvegia, indicatorul ajunge la 85%", a declarat miercuri Andrei Cretu, manager consulting la PwC Romania.
In Romania, 47% din populatie are acces la Internet. Desi a crescut de la an la an, indicatorul ramane sub cel din Ungaria - 65% sau Polonia - 67%.
"Daca 4% din romani folosec serviciile de internet banking, imaginati-va cat de putini oameni folosesc sau vor sa foloseasca tranzactiile efectuate de pe dispozitive mobile, in conditiile in care avem o rata a penetrarii telefoniei mobile de circa 130%. Ei insa prefera sa mearga la sucursalele bancilor pentru a efectua tranzactii, care constau in principal in scoaterea banilor de pe card", a spus reprezentantul PwC Romania.
Potrivit datelor prezentate de Cretu, piata locala a comertului electronic (e-commerce market) va atinge 647 milioane de euro, de la 527 milioane de euro in 2011, si va creste anual, in medie, cu 17% pana in 2016, la 1,14 miliarde de euro.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului Internet banking-ul in Romania este utilizat de doar 4% din populatie.