Onofrei a spus ca oameni de afaceri si-au exprimat interesul pentru asigurarea finantarii constructiei unei autostrazi private in Suceava, prin sistemul Build-Operate-Transfer (BOT) care presupune constructia cu fonduri private, exploatarea autostrazii pe o perioada de 25-35 ani de catre investitorii privati, urmata de transferul administrarii catre autoritatile de stat, locale sau nationale.
"Acest tip de proiect presupune un parteneriat public-privat intre autoritatile judetene si finantator", a adaugat prefectul de Suceava. El a aratat ca un astfel de proiect nu creeaza o presiune financiara pe fonduri europene sau nationale, dar poate pune in valoare zona Bucovinei. "Autostrada si Aeroportul international Suceava pot face din Bucovina o locatie turistica importanta si accesibila. O asemenea investitie este oportuna mai ales in contextul in care exista investitori din Europa Occidentala care si-au anuntat intentia de a deschide afaceri mari in zona si care au nevoie de o cale de transport rapida", a spus Onofrei.
El a precizat ca, fiind un proiect in premiera in Romania, autoritatile sucevene analizeaza legislatia nationala pentru a vedea conditiile in care se poate realiza. "Un asemenea proiect este foarte atractiv si fezabil din punct de vedere economic", a mai spus Onofrei, care a aratat ca acest tronson de autostrada va putea fi conectat la autostrada Brasov-Bors. Totodata, prefectul de Suceava a aratat ca astfel se va putea realiza un culoar de transport pentru zona ex-sovietica, in special pentru Rusia si Ucraina, judetul Suceava fiind unul de granita a Uniunii Europene, din 2007.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului Investitori privati vor sa construiasca o autostrada in Bucovina.