Efectele negative ale recesiunii economice se transpun direct in comportamentul consumatorilor romani, care vor atat sa economiseasca, dar si sa cheltuiasca, cu toate ca veniturile au scazut considerabil, scrie Wall-Street.ro.

“Comparativ cu tarile vest-europene, unde se vede deja o usoara revenire a economiei, in Romania efectele crizei financiare se simt mult mai puternic decat anul precedent si vedem acest fapt nu numai in categoriile de romani care nu-si mai permit sa cumpere case, masini, dar acelasi trend dramatic descendent il vedem si pe piata bunurilor de folosinta indelungata”, a declarat Andi Dumitrescu in cadrul evenimentului “Financial Market Research 2010” organizat de GfK Romania.

Tot in primul trimestru din 2010 s-a inregistrat si prima scadere a pietei bunurilor de larg consum (FMCG) din ultimii 10 ani: -2% in primele trei luni din 2010 comparativ cu perioada similara a anului trecut.

“Romanul este dual. Pe de-o parte, isi doreste sa economiseasca bani si nu ii place sa aiba credite luate de la banci (probabil o mentalitate ramasa de la parinti), iar, pe de alta parte, vrea sa cheltuiasca foarte mult pentru ca in prezent suntem expusi ca societate la posibilitati de cheltuire a banilor din ce in ce mai mari si mai diversificate”, a explicat directorul general al GfK Romania.

Aceasta dualitate a consumatorului roman se manifesta in functie de situatia economica. “Cand asistam la un boom economic lumea cheltuieste foarte mult, in cazul romanilor si ce nu au, iar in perioade de criza romanii sunt mai retinuti decat ar fi cazul in anumite situatii. Ceea ce trebuie retinut este aceasta dualitate a noastra, a consumatorilor din Romania si ca ne manifestam la extreme”, a mai spus Dumitrescu.

Mai multe detalii despre comportamentul dualist al consumatorului roman, cititi in Wall-Street.ro.