Blue Air: Afaceri de 150 mil. euro anul trecut. Profitul tinde spre zero

Compania aeriana low-cost Blue Air a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 140-150 milioane euro, in crestere cu 20% fata de anul 2008, dar sub estimarile initiale de 170 milioane euro. Anul trecut nu a fost insa unul profitabil pentru compania controlata de omul de afaceri Nelu Iordache. “Nu stim inca datele exacte in ceea ce priveste profitul, insa acesta ar putea fi cuprins intre zero si cateva sute de mii de euro, in cel mai bun caz”, a precizat Adrian Ionascu, directorul general al Blue Air, potrivit caruia transportatorul aerian detinea, la sfarsitul anului trecut, o cota de piata cuprinsa intre 42% si 44%.

Linia aeriana a transportat anul trecut 1,7 milioane pasageri, cu un grad mediu de ocupare a aeronavelor de 75%. Cel mai important a ramas traficul etnic, Italia reprezentand circa 40% dintre zborurile Blue Air, in timp ce Spania a luat o felie de 30%.

Printre noutatile din 2009 ale Blue Air au fost rutele Constanta - Bruxelles, Salonic - Londra, Bucuresti - Nisa (in orarul de vara, zbor ce va fi reintrodus si 2010), din Suceava si Baia Mare catre Venetia, Viena si Roma.

Wizz Air: 16 rute noi si avans de 87% al numarului de pasageri

Wizz Air a transportat 1,65 milioane pasageri in relatia cu Romania, in 2009, in crestere cu 87% fata de anul precedent, potrivit datelor furnizate de companie. Romania reprezinta astfel piata cu cea mai mare crestere pentru operatorul cu tarife scazute.

“Wizz Air Ungaria, care opereaza si zborurile in relatia cu Romania, este deja pe profit”, a declarat Natasha Kazmer, director de comunicare al companiei care nu a vrut sa dea detalii despre rezultatele financiare ale companiei.

In 2009, compania a lansat baza din Timisoara, iar capacitatea de transport a fost dublata la 6 aeronave. In total, Wizz Air a lansat anul trecut operatiuni pe 16 noi rute din Romania. Wizz Air opereaza in prezent 31 de rute din si catre Romania, ajungand la 230 de zboruri saptamale in septembrie.

Descoperiti in Wall-Street care sunt obiectivele ambitioase ale celor doi competitori de pe piata low-cost.