1. “Rezerva-ti numele pe site-urile de socializare”. Daca inca nu ai un profil pe LinkedIn sau Facebook si ai un nume destul de des intalnit este cazul sa te grabesti. Numele si prenumele corespunzatoare celor din buletin vor oferi mai multa prestanta si vor da sentimental de veridicitate ale datelor din profilul online. De asemenea, este de prefert sa iti cumperi domeniu in spatiul online – in cazul in care, la un moment dat, vei vrea sa ai propria pagina de web. Daca altcineva foloseste numele tau, incearca sa gasesti usoare variatii – cum ar fi, de exemplu, precizarea initialei prenumelului si a numelui complet de familie. Apoi completeaza-ti modelul de CV de pe paginile specializate de socializare si adauga scrisori de recomandare si alte informatii relevante despre cariera.

2. Fii prudent. Sree Sreenivasan, profesor de media digitala la Columbia University, sfatuieste utilizatorii de Internet in cautarea unui loc de munca sa se limiteze la accesarea a trei site-uri de socializare – Facebook, Linkedin si Twitter. “Nu este suficient timp pentru a ne implementa, dezvolta si mentine profiluri pe mai mult de trei site-uri. Alegeti cel mult doua, trei site-uri si “cultivati-va”. Daca doriti sa va limitati la o singura platfoma de socializare, cea mai indicata este LinkedIn. Este singurul loc unde poti gasi cu rapiditate contactul unui CEO sau al unui specialist”, spune Sreenivasan. De exemplu, jumatate dintre aplicantii la un job sunt conectati cu un angajat al companiei, spune Scott Morrison, director de recrutare pentru Salesforce.com Inc. Multe dintre conexiunile pe care le au cadidatii provin de la cei 98% dintre cei 3.500 de angjati care au cont pe un site de specializare. “Este o foarte importanta resursa pentru noi, recruiterii”, spune Morrison.