In strainatate, un barman are uneori aceeasi putere ca un project manager de local, avand un important rol de marketing in relatia dintre importatori de branduri de alcool si consumator din fata unei tejghele.

"Barmanii ar trebui sa fie cel mai folosit canal de trade-marketing al oricarui importator de alcool. Ei sunt acolo unde nici o forta de vanzari nu poate ajunge si nu o poate acoperi", crede Florin Maxim, managing partner al agentiei de publicitate Overspin.

Barmanii au o putere similara cu cea a farmacistilor, care prescriu si recomanda branduri de medicamente, ajungand astfel in centrul atentiei marketerilor din industria pharma. "Barmanii sunt sunt cei ce iti dau ok-ul pentru produsul tau. Cand stai in fata unui barman bun vei bea intotdeauna ce vrea el, nu ce vrei tu, insa in cunostinta de cauza", adauga Florin Maxim.

Salarii si start-up-uri in bartending

Daca in urma cu 3-4 ani majoritatea barmanilor din Romania plecau in strainatate sau pe vase de croaziera, in ultimul timp tendinta este ca acestia sa ramana in tara intrucat castigurile de aici sunt tot mai tentante. "Un barman poate obtine bani frumosi si aici", spune Costin Tarsoaga, considerat unul dintre cei mai experimentati barmani romani.

La cat poate ajunge salariul unui barman roman si care sunt diferentele de venit fata de tarile cu traditie in domeniu, aflati in Wall-Street.

Stiati ca...

Cel mai scump cocktail din lume costa aproximativ 5.000 de euro? Mai multe detalii aici.