Acum un an BMW anunta un nou propulsor turbodiesel cu o cilindree de 2 litri, doua turbocompresoare si 204 CP. Adica 102 CP/litru, o performanta nu la indemana oricui.

Iata insa ca Mercedes a anuntat acum adaugarea unui nou turbodiesel in gama proprie. Acesta are 2,1 litri, dezvolta 204 CP, tot cu ajutorului a doua turbine de supraalimentare, cuplul maxim fiind de 500 Nm, adica cu 100 Nm mai mult decat livreaza propulsorul BMW.

Acceleratia 0-100 km/h se face, tot pentru C-Klasse in 7,7 secunde.
Motorul respecta deja normele Euro5, neadoptate inca si va fi oferit in trei niveluri de putere: 200 CDI (136 CP si 330 Nm), 220 CDI (170 CP si 400 Nm) si 250 CDI (204 CP si 500 Nm).

Germanii precizeaza ca noul CDI a fost supus la un program foarte intens de teste pentru a-i asigura o fiabilitate foarte buna. Dezvoltarea a durat 4 ani, iar apoi au inceput testele. Noul CDI a fost impins la limite timp de 100.000 de ore de testare, ceea ce echivaleaza cu 1.000.000 km de rulare in conditii normale, spun cei de la Mercedes.