Automobile din segmentul premium, precum BMW Seria 5, sunt deja echipate cu sisteme electronice anticipative care intervin pentru a micsora riscurile care apar in astfel de situatii.

Atât noul BMW Seria 5, care tocmai a fost prezentat pe piata, cât si noul BMW Seria 7, sunt disponibile optional cu un sistem care combina pilotul automat (Cruise Control) cu avertizarea si functie de frânare automata in caz de accident – Pilot automat Stop&Go.

In cazul unei potentiale coliziuni frontale, conducatorul este avertizat printr-un indicator din instrumentul de bord si, simultan, pe head-up display. In acelasi timp, sistemul de frânare intra intr-o faza de pregatire. Presiunea din sistemul de frânare poate creste mult mai repede, se micsoreaza astfel timpul de raspuns al frânelor si distanta de frânare.

In cazul in care exista pericolul iminent al unui impact, sistemul intra in treapta a doua de functionare. In situatii in care este necesara o frânare de urgenta, alaturi de avertizarea vizuala este declansat si un semnal sonor. Daca conducatorul auto inca nu reactioneaza, se declanseaza o procedura automata de frânare pe o perioada foarte scurta: timp de 1,2 secunde se produce o deceleratie moderata, inainte deja ca soferul sa utilizeze frânele.


Pâna acum aceste sisteme au putut fi testate numai pe bancul de probe si nu intr-un crash test. Prin colaborarea DEKRA si BMW a fost realizat un prim pas in testarea in conditii reale a unor astfel de sisteme de siguranta activa precum si a diferitelor scenarii „pre-crash“.

Sursa: BMW