Una din principalele reticente ale potentialilor clienti de masini hibride se refera la fiabilitate, in special cea a motorului electric si a bateriilor acestuia. Nimeni nu vrea o masina care sa consume foarte putin, dar toate economiile facute cu carburantul - si poate mai mult - sa mearga direct in intretinerea masinii. Este un lucru cunoscut ca bateriile hibrizilor sunt unele speciale, destul de costisiotoare.


Fiind in general masini folosite in oras, Prius-urile nu fac foarte multi kilometri pe an, in proprietatea clientilor obisnuiti, asa ca un rezultat pozitiv in privinta fiabilitatii pe termen lung a venit de la o companie de taximterie. Aceasta detine o flota de modele Prius care opereaza in Australia.

Fiecare masina face in jur de 200.000 km pe an, iar doua exemplare, care opereaza de la sfarsitul lui 2005, au atins 350.000 si respectiv 550.000 km pana cand bateriile au trebuit sa fie inlocuite.

La un rulaj normal, al unui sofer obisnuit, durata de viata a bateriilor ar trebui sa fie de 20-30 de ani.

Sursa: MotorAuthority