Cursa cailor putere nu se va sfarsi, probabil, niciodata. Chiar si in vremuri cand mai toti constructorii isi concentreaza eforturile pentru a gasi solutii cat mai ecologice si mai economice, exista oameni care nu se gandesc decat suprematie prin putere si viteza.
Desi, la un moment dat, eforturile de a scoate puteri enorme din motoarele clasice par chestii fara sens, acestea au farmecul lor si arata dorinta nativa de a vedea care este limita. Limita care, evident, se extinde continuu.
La momentul aparitiei versiunii de serie, Bugatti Veyron a dat impresia ca mai mult nu se poate, dar iata ca nu a durat mai mult de cativa ani si deja supercarul produs de Volkswagen nu mai este vazut ca un etalon imbatabil. Veyron nu mai este masina cu viteza maxima cea mai mare si exista masini care fac cei 1.001 CP sa nu para chiar referinta absoluta.
Si culmea este ca americanii tin sa depaseasca standardele industriei auto europene. Americanii vor sa faca cea mai scumpa masina din lume, americanii au batut Veyron-ul la viteza maxima cu SSC Ultimate Aero TT si acum un american vrea si alte recorduri. Deja a reusit o prima victorie.
Dupa ce si-au terminat treaba, motorul a fost testat pe dinamometru. Aparatul a aratat o putere de 1.635 CP la doar 5.600 rpm si la acest moment testul a fost intrerupt la cererea proprietarului (care s-a temut probabil de o "mica" explozie a propulsorului). Cuplul maxim inregistrat a fost de 2.006 Nm. Inginerii de la Nelson Racing spun insa ca motorul poate ajunge fara probleme la peste 1.800 CP, daca turatia creste la 6.200 rpm.
Urmatorul pas este instalarea propulsorului pe masina si inceperea testelor. Chiar daca propulsorul rezista la asemenea "dopaj", ramane de vazut daca se va gasi o cutie de viteze capabila sa gestioneze peste 2.000 Nm. Scopul final este, evident, stabilirea unui nou record de viteza si a altor recorduri de genul: acceleratia 0 - 100 km/h si timpul pe sfertul de mila.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului Mosler MT900S - 1635 CP sunt de ajuns?!.