Dacia a fost anul trecut brandul cu cea mai ridicata rata de crestere a vanzarilor in Europa, cu un avans de 85,9%, ca urmare a cererii mari pentru modelul Logan.


Cunoscuta publicatie britanica The Economist a publicat un material intitulat "Logica Loganului", cu subtitlul "ieftin si placut" si in care analizeaza succesul surprinzator avut pe pietele vest-europene de automobilul produs de Dacia sub management Renault.

Analiza incepe cu o critica la adresa vocabularului analistilor europeni. Acestia nu reusesc, in opinia The Economist, sa tina pasul cu globalizarea, caracterizand succesul Loganului pe piata franceza prin termenul delocalizare (engl. delocalisation)

Jurnalistii britanici remarca ca vanzarile Logan au crescut cu 75% in Franta anul trecut, in ciuda designului "patratos" si bugetului foarte mic alocat marketingului.

Sandero, lansat in Europa de Vest pe 20 iunie


De asemenea, Dacia Sandero va disponibila si in Turcia si Magreb (Maroc, Algeria, Tunisia) tot din iunie 2008.

Dacia a lansat marti oficial in Romania noul model Sandero. Acesta este al cincilea autoturism dezvoltat de Renault si Dacia pe platforma Logan.

Dacia a lansat modelul Sandero in Romania Sandero va fi comercializat in Romania la preturi cuprinse intre 6.500 si 9.500 euro cu toate taxele incluse iar estimarile arata ca lansarea sa va duce la cresterea vanzarilor totale Dacia cu 35 la suta in Romania si cu 17 la suta pe pietele internationale.

Sursa: Wall-Street