308 GTi (sau 308 THP, cum preferati) dispune de un propulsor de 1,6 litri, supraalimentat, care livreaza 175 CP /6.000 rpm si un cuplu de 240 Nm incepand de la 1.600 rpm (pentru scurte perioada se poate ajunge si la 260 Nm, cu ajutorul functiei “overboost”). Puterea este transmisa puntii gata prin intermediul unei cutii de viteze cu 6 trepte.

Motorul a fost dezvoltat de PSA Peugeot Citroen in colaborare cu BMW, astfel ca cei doi constructori francezi pot beneficia si de imaginea constructorului german cand lauda performantele propulsorului. Peugeot 308 GTi accelereaza de la 0 la 100 km/h in 8,3 secunde, si atinge o viteza maxima de 225 km/h, consumul mediu fiind de 7,6 litri/100 km. masina dispunde un spoiler fata mai agresiv, garda la sol mai mica si, bineinteles, suspensie mai rigida.


308 GTi are puterea maxima mai mica decat ale concurentilor amintiti mai sus si, ca urmare, performantele dinamice sunt usor inferioare acestora. Ramane de vazut daca francezii pot compensa acest aspect printr-o tinuta de drum egala sau mai buna. Pe de alta parte, probabil 308 GTi va avea cel mai mic pret dintre hot-hatch-uri.

Pe voi v-ar tenta acest model, daca ati vrea un hot-hach? Cat de mult conteaza imaginea, si nu ma refer la design, in cazul unei masini din aceasta categorie?