Primul Seria 7 a debutat in 1977 si, din punct de vedere al designului si platformei tehnice, imprumuta multe elemente de la Seria 6, dar venea si cu modificari pentru ca gabaritul mai mare sa nu influenteze negativ tinuta de drum.
Inca de la lansare au fost oferite trei versiuni:
BMW 728, cu motor de 2,8 litri (170 CP) - Pret: 29.300 marci.
BMW 730, cu motor de 3 litri (184 CP) - Pret: 33.600 marci.
BMW 733i, cu motor cu injectie, de 3,2 litri (197 CP) - Pret: 38.600 marci.
Masina a avut un succes impresionant inca de la data lansarii, astfel incat uzina abia facea fata cererii. In anul lansarii, 1977, aproape 20.000 de exemplare au fost produse, iar in primul an complet de productie, au fost comercializate peste 35.000 de Seria 7.
In anul 1979, BMW a prevazut motoarele cu sistem de injectie si a aparut in oferta modelul 735i, motorul de 3,5 litri si 218 CP fiind preluat de la 635CSi.
In anul urmator a debutat 745i, cu motor de 3,2 litri turbo, cu 6 cilindri si 252 CP, cuplat la o transmisie automata cu 3 trepte.
In 1982, Seria 7 a primit un facelift estetic, iar modelul 745i avea acum 3,4 litri capacitate si o cutie automata cu 4 trepte.
Pe piata din Africa de Sud a aparut, in 1984, cea mai puternica versiune a Seriei 7. Aceasta, denumita tot 745i, dispunea de motorul cu 4 supape pe cilindru al lui BMW M1, puterea disponibila fiind de 290 CP. Se putea opta pentru o cutie manuala cu 5 trepte sau una automata cu 4 trepte. Testele din acea vreme au aratat ca aceasta versiune era doar cu putin mai lenta decat BMW M5, care avea avantajul a 300 kg in minus. Doar 192 de exemplare din aceasta serie au fost produse.
La inceputul anilor ’80, BMW a reusit, cu ajutorul unui institut de cercetare din Germania, sa converteasca modelele 735i si 745i pentru a functiona si cu hidrogen lichid.
Un articol de Dan Damian
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului BMW Seria 7 a implinit 30 de ani.