Studiul a fost facut pentru primele 3 luni ale anului in curs si evidentiaza faptul ca parcul auto american are o medie de emisii de CO2 la nivelul a 255,6 grame/km, din calcul fiind excluse pick-up-urile, monovolumele mari si vehiculele comerciale. Valoarea este mult peste cea a parcului auto din Japonia, care inregistreaza o medie de 130,8 grame/km, in vreme ce primele 5 piete din Europa au o medie de 140,3 grame/km.

Pe de alta parte, studiul arata ca aceste 3 piete au inregistrat reduceri ale emisiilor de noxe comparativ cu anul trecut – Japonia cu 0,4 grame/km, Statele Unite cu 1 gram/km, in vreme ce media europeana a avut cea mai mare scadere, 4,3 grame/km.


Scaderea emisiilor de CO2 ale parcului auto european se explica prin preferinta pentru motoarele diesel, care au o cota de piata de 48,9% si prin introducerea conceptului de “downsizing”, adica motoare pe benzina mai mici, dar cu putere mare obtinuta prin supraalimentare.

Japonezii stau cel mai bine din acest punct de vedere, pentru ca drumurile lor foarte aglomerate ii fac sa cumpere masini pe benzina cu motoare foarte mici. Pe de alta parte, japonezii nu prefera deloc motoarele diesel, cota de piata a acestora fiind de doar 0,11 procente.

Desi polueaza cel mai mult la nivelul parcului auto, americanii sunt mai deschisi decat europenii catre masinile cu propulsie hibrida, acest gen de automobile avand o cota d epiata de 2,3% fata de 0,5 procente in Europa. Japonezii sunt de departe cei mai pasionati de hibride, cota de piata fiind de 10,1% in aceasta tara.