Singurii producatori care, potrivit ACEA, au cresteri comparativ cu primele noua luni din 2008 sunt, in afara de Dacia, Hyundai (+23,5%), Alfa Romeo (+10,1%) si Volkswagen (+2,9%), in vreme ce Kia a inregistrat o stagnare.

Cele mai mari scaderi ale inmatricularilor pe pietele UE si EFTA, dupa primele noua luni ale lui 2009, comparativ cu perioada similara a anului trecut, le au masinile concernului GM produse in SUA (-65,2%), urmate de Saab (-58,3%), cumulate cele trei marcile din grupul Volkswagen Bentley, Bugatti si Lamborghini (-45,9%) si, cumulate, marcile Chrysler - Chrysler, Dodge si Jeep (-44,4%).

Confom ACEA, in luna septembrie inmatricularile la nivel european (cele 27 tatri membre UE, plus stalele EFTA, dar fara Cipru si Malta) au inregistrat o crestere cu 6,3% comparativ cu septembrie 2008, respectiv un numar de 1.388.166 unitati. Aceasta crestere s-a datorat, in buna masura, programelor guvernamentale de sprijinire a achizitiilor de masini noi prin casarea celor vechi (asa-numitele programe rabla, n.r.). Insa, la nivelul primelor noua luni ale anului, s-a inregistrat o scadere cu 6,6% a numarului de noi inmatriculari, comparativ cu perioada ianuarie-septembrie 2008.

Citesteste articolul integral pe Wall-Street