In cazul adultilor de pana in 30 de ani, cu studii, probabilitatea de a achizitiona un automobil creste semnificativ.

Doar 37% dintre romani detin o masina proprietate personala, mai frecvent in Bucuresti si zonele urbane. Preferintele de marca se indreapta in special catre Volkswagen, Logan si Opel, cu aproape 60 procente, urmate de branduri mai aspirationale, cum sunt Audi si BMW.

In privinta automobilelor detinute propriu-zis insa, peste jumatate dintre romani declara ca sunt posesori de Dacia (13% Logan si 40% alte modele), urmate de Volkswagen si Opel.

Circa 55% si-ar cumpara o masina second hand, in special cei din Ardeal si din Banat, Crisana, Maramures - cei mai apropiati de granita cu tarile din Vest.

Romanii prefera in general sa plateasca cash pentru automobilul cumparat, mai ales cei din spatiul rural. Ponderea lor este, de altfel, in crestere cu 6% fata de anul trecut.


Daca analizam situatia pe regiuni ale tarii, muntenii sunt foarte interesati de pret, ardelenii de consumul redus, in vreme ce locuitorii din Banat, Crisana, Maramures si Muntenia de marca automobilului. In comparatie cu barbatii, femeile sunt mai interesate de aspecte precum culoarea sau elementele de siguranta ale masinii pe care o conduc.

Citeste articolul integral pe Wall-Street