Cutiile viteze automate sunt o mana cereasca pentru soferii mai comozi in general si pentru soferite in special. Americanii le adora, iar europenii le descopera cu placere pe tot mai multe masini din clasele de volum. Adevarul este ca, pentru masini normale, conduse de oameni care nu sunt ahtiati dupa sportivitate, cutiile automate reprezinta solutia ideala.


Ideea este ca, pe masinile compacte, care au in general motoare mici, cutiile de viteza automate nu vin decat cu avantajul comoditatii in utilizare. Compensat insa de cateva dezavantaje importante. In primul rand consumul, sensibil mai mare cand un motor este cuplat la o cutie automata, decat in cazul unei cutii manuale in combinatie cu acelasi motor. In al doilea rand, performantele, mai reduse cand motorul transmite puterea prin intermediul unei cutii automate. Si in al treilea rand, senzatiile. Teoretic ar trebui sa fii mult mai relaxat cu o cutie automata. Practic, s-ar putea sa te enervezi cand o simti cum schimba.

Asa mi s-a intamplat mie acum cativa ani cu o Toyota Corolla. Nu mai stiu exact ce motor avea, cred ca 1.4 diesel, dar cutia automata era un dezastru. Schimba ingrozitor de lent, cred ca trecea mai mult de o secunda pana simteai urmatoarea treapta. Cat de comod ai fi, cand simti intreruperile alea oribil de lungi, te enervezi instant si iti doresti o manuala. Citeste articolul integral pe Motorstory.