Lansarea modelului R360, primul automobil Mazda, in 1960 a fost sincronizata perfect cu revigorarea economiilor Japoniei si Germaniei. Productia de masini pentru pasagerii Mazda avea sa ramana restransa pentru inca aproximativ doi ani, in acest timp compania continuand sa produca vehicule comerciale necesare boom-ului din constructii. Acest lucru nu a reprezentat un dezavantaj pentru Mazda, din contra, a facilitat timpul necesar pentru proiectarea unor autovehicule bine gandite care sa ofere mai mult decat se asteptau oamenii. Multe dintre aceste modele au schimbat industria auto.

Revolutie in anii `60 – Mazda 110S Cosmo Sport

Anii `70 – Mazda RX-7

Excesul “Yuppie” in anii `80 – toata lumea primeste un roadster

Noul mileniu – Mazda6 stabileste un nou reper
La sfarsitul anilor 1990 Mazda a pus bazele unui deceniu de succese, o data cu dezvoltarea unui nou mesaj de brand Zoom-Zoom regasit in optimismul noului mileniu. Pentru a reusi acest lucru, a fost dezvoltata o nou generatie de automobile, primul dintre ele fiind modelul de clasa medie Mazda6 in 2002. Acest nou model se deosebea de predecesorul sau sedan. Prin liniile fluide, farurile si stopurile desenate agresiv, prin partea frontala sculptata ce ii conferea un look mai sportiv decat al competitorilor. in plus noua generatie de motoare pe benzina MZR cu o plaja suficienta de putere si tehnologie SVT (Sequential Valve Timing) l-au facut si mai placut la condus. La acestea se adauga spatiul interior, accesibilitate si trei tipuri distincte de caroserie, astfel a fost creat un automobil emblema pentru modelele de clasa medie japoneze – o pozitie pe care Mazda6 o detine si astazi.

Sursa: Mazda