De multe ori avem senzatia ca producatorii de masini nu apeleaza suficient de mult la istorie, cand prezinta un model nou. Si e pacat pentru ca bolizii plini de tehnologie de astazi au ajuns la acest nivel de performanta si datorita unor solutii care au debutat cu zeci de ani in urma. Idei ale unor oameni care poate nu mai sunt astazi, dar a caror munca exista in fiecare masina vanduta clientilor.

AMG vine cu o idee excelenta si ne arata o mica parte din istoria care a facut ca tunerul oficial Mercedes sa fie ceea ce este astazi.





Bolidul a fost inscris si in alte curse in care a concurat cu rezultate bune, dar apoi o regula FIA a interzis modelelor care concurau in Campionatul European de Turisme sa aiba motoare mai mari de 5 litri.

Mercedes-ul 300 SEL 6.8 AMG a fost vandut grupului francez Matra care l-a folosit in teste de mare viteza pentru pneuri de avioane. Nu se mai stie ce s-a intamplat apoi cu masina, care probabil nu mai exista la ora actuala.

Ceea ce vedeti in poze este un model facut de AMG in 2006, dupa desenele si dupa specificatiile originale.

AMG face o paralela cu vremurile actuale si ne arata versiunea moderna a lui 300 SEL 6.8 AMG. Un foarte actual S-Klasse (S 63 AMG) cu un motor V8 biturbo, de 5,5 litri, care produce 544 CP si 800 Nm. Cu pachetul de performanta AMG, aceste valori ajung la 571 CP si 900 Nm (datorita majorarii presiunii turbocompresoarelor).