pe o parte culorile traditionale din campionatul mondial de raliuri si pe cealalta parte culori ce evoca natura, acest concept dezvaluie politica ecologista a marcii Citroën, care se manifesta si in domeniul motorsportului.
Campania „Make Cars Green” sustinuta de FIA are sprijinul a 224 de asociatii si federatii sportive din intreaga lume, iar Campionatul Mondial de Raliuri este una dintre competitiile majore din lumea sporturilor cu motor alese de UNEP (United Nations Environment Programme) pentru a promova aceasta actiune de reducere a emisiilor de CO2.
Despre Citroen C4 WRC Hybrid
- La franare cand energia rezultata nu se mai risipeste in mediu inconjurator.
- La accelerare printr-o crestere a cuplului motorului electric care mareste plaja regimului de utilizare a motorului termic.
- La rularea cu o viteza constanta mentinuta in modul electric si care ofera o autonomie cu 40 km mai mare si o reducere a consumului cu 30% pe drumurile de legatura intre probele speciale.
Aceste castiguri in performantele reale s-au obtinut prin intermediul unor solutii tehnologice inovatoare dezvoltate pentru a transforma C4 WRC in C4 WRC Hibrid. Sistemul este constituit din 4 elemente principale:
- Un motor-generator electric de 125 kW cuplat la puntea spate
- Un set de baterii litium-ion de 990 celule care ofera o tensiune de 400V, instalat deasupra rezervorului.
- Doua sisteme de racire auxiliare pentru motorul generator si baterii cu un radiator specific implantat in partea din dreapta, sub podea.
- Un modul electronic de gestiune a circuitelor de putere ale sistemului.
- Modul termic : modul uzual pe C4 WRC, este cel utilizat pe probele speciale si eventual pe drumurile de legatura.
- Modul termic cu recuperarea energiei: actionat pe speciale, imbunatateste anduranta franarii si permite incarcarea bateriilor.
- Modul electric cu recuperarea energiei: selectionat pe drumurile de legatura (portiuni necronometrate) urbane sau in parcul de asistenta, permite cresterea autonomiei masinii si reduce impactul negativ asupra mediului. Astfel, motorul termic nu este solicitat decat atunci cand este indispensabil.
- Modul Boost (combinat termic si electric) care poate fi selectat pe parcursul unei probe speciale pentru a beneficia de amplificarea cu 300Nm-1 a cuplului pe o perioada limitata.
Sursa: Citroen