Actuala generatie Golf, a cincea, a fost un succes pentru Volkswagen, ca de altfel toate generatiile anterioare. Si nici nu e de mirare, daca ne gandim ca Golf-ul este totusi "intemeietorul" clasei compacte, segment extrem de popular si de competitiv in zilele noastre.
Modelul Golf a fost si este foarte popular, plus ca si-a atras un bun renume in ceea ce priveste fiabilitatea. Totusi, masina a fost intotdeauna foarte rigida din punct de vedere al designului. Nemtii nu au facut nici un fel de experimente. De la generatie la generatie designul a devenit tot mai modern, dar atat. Linii cuminti, fara experimente, pe care VW le-a considerat probabil riscante avand in vedere popularitatea modelului.

Totusi.. actualul Golf V a aratat ca renumele vinde, fiabilitatea vinde, obisnuinta (clientilor) vinde, dar deja parca totul este prea rigid la nivelul designului. Si asta in conditiiile in care clasa compacta este foarte competitiva. Aici isi are locul si VW Golf, cu al sau stil fara experimente, dar si Honda Civic, de exemplu, care pare un concept futurist scapat pe strazi.


Interiorul nu face exceptie. Este usor retusat si rearanjat, probabil cu materiale mai bune calitativ, dar in mare parte seamana mult cu interiorul actualului Golf.


Exista speculatii conforma carora nici platforma tehnica nu este modificata sensibil fata de cea a lui Golf V. La nivelul motoarelor vom avea probabil aceeasi paleta de propulsoare, dar este posibil ca motorizarea de baza sa fie una de cilindree foarte mica (pe benzina), un litru sau 1,2 litri, cu aceeasi putere ca a actualului 1,4 litri (75 CP).

Oricum, Golf-ul V a fost destul de repede inlocuit. Masina are doar 5 ani de prezenta pe piata. Iar stilul celei de-a sasea generatii este posibil sa duca cam repede la o imbatranire usor prematura.