Motorul este, la baza acelasi de pe Focus ST. Cu 5 cilindri, de 2,5 litri si supraalimentat, dar ca urmare a modificarilor suferite la nivelul electronicii, admisiei, evacuarii si turbinei dezvolta 300 CP, fata de 225 CP cat livreaza pe ST.

Cei 300 CP sunt chiar mai multi decat anunta Ford cu ceva timp in urma, cand afirma ca noul RS va avea 280 CP.


Puntea fata se bazeaza tot pe o configuratie McPherson, dar inginerii au modificat unele repere in asa fel incat a rezultat RevoKnuckle - sistem despre care oficialii Ford spun ca va transmite eficient cuplul la sol si nu va afecta directia. Tot de acest aspect are grija si un diferential cu alunecare limitata.

Discurile de frana au un diametru mai mare si impreuna cu pneurile performante care incalta jante de 19 inch promit distante excelente de franare.

Ford spune ca manevrabilitatea lui Focus RS a fost testata fara ESP si asta pentru ca RS sa fie o placere la condus datorita raspunsului natural al masinii si nu din cauza electronicii. Masina are in serie ESP, dar inginerii Ford spun ca acesta este un element de siguranta si atat.

Deocamdata nu se stie decat ca masina va atinge 100 km/h in sub 6 secunde (ST-ul are 6,7 secunde), dar cifrele exacte vor fi comunicate dupa Salonul Auto de la Londra. Focus RS va fi disponibil la vanzare la inceputul anului viitor.