De fapt, Citroen a fost si pana acum prezent in clasa medie cu vechea generatie a lui C5. Totusi a fost departe de a emite orice fel de pretentii, in primul rand din cauza designului masinii. Dupa facelift-ul de acum cativa ani au mai reparat cate ceva, dar inainte de el, C5 era poate cea mai anosta prezenta din segementul sau.
Noul C5 insa e cu totul altceva. De fapt pare ca Citeroen a sarit doua generatii, nu doar una, cu noul model. Mult mai tineresc, C5 va scadea probabil media de varsta a clientilor acestui model. Designul partii frontale urmeaza linia actuala Citroen, iar blocurile optice sunt tot in genul "bumerang", dar in cu totul alt context. Caroserie este desenata din mult mai multe linii care ii dau un aspect mai sofisticat si atenueaza din impresia de masivitate. Cu toate astea, C5 este o masina cu dimensiuni impresionante pentru clasa sa. Masina masoara 4,78 metri lungime, 1,86 metri latime si 1,45 metri inaltime. Dimensiunile se traduc printr-un spatiu interior foarte generos, spun francezii.
Noul C5 dispune inca de la lansare de 3 motoare pe benzina (1,8 l (127 CP), 2 litri (143 CP) si un V6 de 3 litri (215 CP)) si de patru versiuni de motoare diesel cu puteri cuprinse intre 110 si 208 CP. Bineinteles ca s epoate opta intre cutii de viteze manuale si automate, in functie de motorizare si nivelul de echipare.
Dan Damian
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului Citroen revine in clasa medie. Cu stil!.