Din punct de vedere al designului noul A4 nu surprinde prea tare, fiind destul de aproape de a fi confundat cu coupe-ul A5, cu diferenta ca are 4 usi. Oricum, stilistic masina inspira sportivitate, acest aspect fiind, se pare, sustinut si de o platforma tehnica mult diferita fata de cea a generatiei anterioare. Pe scurt, consola fata este mult mai scurta si ampatamentul a crescut semnificativ, pentru ca ambreiajul a facut schimb de locuri cu diferentialul, iar asta a permis ca puntea anterioara sa fie montata cu 154 mm mai in fata. Consecinta este ca distributia maselor pe punti este acum sensibil mai echilibrata.

Intentia celor de la Audi de a incerca sa impuna A4 ca fiind etalonul de sportivitate al clasei medii a facut ca tehnologia prezenta la bord sa fie impresionanta. Un sistem complex adapteaza reactia directiei, duritatea suspensiilor , raspunsul motorului si al transmisiei automate stilului de condus abordat de sofer.

Gama de motorizari, care cuprinde atat propulsoare pe benzina cat si cunoscutele TDI-uri, acopera intervalul de putere 143 - 265 CP. La nivelul transmisiilor se poate opta intre o cutie manuala cu 6 trepte, una tiptronic si una automata cu variatie continua.

Interiorul este caracterizat de un spatiu mai mare pentru pasageri, dar din punct de vedere stilistic nu aduce nimic nou, tabloul de bord fiind desenat in stilul cunoscut al marcii. Noul A4 va fi disponibil cu o varianta a sistemulul MMI.

Debutul vanzarilor este programat pentru sfarsitul lunii noiembrie. Pretul (in Germania) incepe de la 26.000 euro pentru versiunea de baza.