Noul XF este o berlina de clasa mare si are rolul de a inlocui modelul S-Type, in gama Jaguar. De asemenea, XF marcheaza si o noua etapa de design pentru constructorul britanic, fiind o declaratie de stil indrazneata, dar fara a depasi o anumita limita, pentru ca, in general, clientii unor astfel de masini sunt destul de conservatori.

Daca S-Type era axat mai mult pe eleganta, noul XF combina eleganta cu o doza destul de mare de agresivitate, in special la partea frontala. Capota cu multe linii si profile sugereaza forta, iar blocurile optice amintesc de cele de pe sportivul XK.


Jaguar promite un comportament rutier sportiv si eleganta desavarsita pentru interior. Nici aspectul practic nu a fost ignorat, portbagajul avand un volum de 500 de litri.

Deocamdata nu au fost anuntate specificatiile pentru Europa, in ceea ce priveste paleta de motorizari. Se stie doar ca americanii se vor bucura, la lansarea din martie 2008, de un propulsor V8 de 4,2 litri, care dezvolta 300 CP in varianta cu aspiratie naturala si 420 CP in versiunea supraalimentata. Ambele variante de motorizare vor fi cuplate la o cutie automata cu sase trepte.