Noul model a fost prezentat la Salonul Auto de la Geneva, din acesta primavara, si a generat reactii pozitive din perspectiva designului, ca atat mai mult cu cat generatia anterioara nu a impresionat la acest capitol.
Mazda 2 a renuntat la forma monovolumica, care nu ispira mare lucru din punct de vedere emotional si se prezinta cu un design tineresc, potrivit cerintelor clientilor acestei clase. Liniile sunt curate si combina armonios formele mai line cu muchiile mai taioase. Lateralele sunt dominate de linia ascendenta a portierelor, in contrast reusit cu cea usor descendenta a plafonului, iar partea frontala prezinta blocuri optice de o marime considerabila.



Interiorul mizeaza pe originalitate si reflecta coerent stilul exteriorului. De remarcat este pozitionarea schimbatorului de viteze pe consola centrala, pentru o mai buna ergonomie in utilizare. Chiar daca dimensiunile masinii sunt mai mici, Mazda 2 ofera un portbagaj cu volum de 250 litri, care se incadreaza in media clasei.

La debutul din acesta toamna, Mazda 2 va dispune de doua variante de motorizare, ambele pe benzina: un propulsor de 1,3 litri, care dezvolta 75 CP sau 86 CP (in functie de piata) si consuma 5,4 l/100 km/h in regim mixt si unul de 1,5 litri cu 103 CP. La cateva luni distanta, Mazda va introduce in oferta, pentru piata europeana, motorul turbodiesel de 1,4 litri.

Spre deosebire de generatia anterioara, care a fost construita la Valencia, noul model va fi asamblat la Hiroshima, in Japonia.