Chevrolet Volt este modelul de care se leaga o mare parte din sperantele de redresare ale GM, chiar daca masina nu este inca in showroom-uri. Dezvoltarea este insa in faza finala, iar Volt, conceput sa bata Toyota Prius, vine cu performante extraordinare.


GM a abordat o alta strategie decat niponii cu al lor Prius. Modelul fabricat de Toyota este un hibrid, adica dispune de un propulsor normal, cu ardere interna si unul electric. Prius poate rula fie propulsat de motorul electric, fie de cel termic, fie de amandoua, in functie de situatie. Si Chevrolet Volt are doua motoare, unul termic si unul electric, dar este considerat model electric. Aceasta pentru ca doar motorul electric propulseaza masina. Cel termic nu este cuplat la roti prin vreun sistem de transmisie, rolul fiind acela de a incarca bateriile care alimenteaza motorul electric. Practic, motorul cu ardere interna de pe Volt este doar generator.

Diferente


Chevrolet Volt va fi lansat pe piata in a doua parte a anului viitor, iar GM estimeaza un cost de utilizare (in ceea ce priveste energia) a aproape 3 centi/mila. Pretul masinii va fi in jurul a 40.000 de dolari, sensibil mai mult decat costa Toyota Prius.