Acum ceva timp, am scris ca cel mai economic BMW, adica 320d EfficientDynamics Edition, este la fel de economic ca si cel mai economic Fiat, modelul 500, dotat cu motor cu 2 cilindri, de 0,9 litri, turbo. Cum se poate, in conditiile in care cele doua masini sunt atat de diferite si ca dimensiuni si ca performante? Eu am explicat prin faptul ca exista o limita a eficientei, dincolo de care nu se mai poate cobori, indiferent de de mic faci motorul si cum/cu ce il supraalimentezi.

Asadar, am luat la test un 320d EfficientDynamics Edition si timp de cateva zile am incercat sa vad exact cat de economic este. Si cum se comporta, si ce performante ofera pentru consumul mediu de 4,1 litri/100 km pe care il anunta constructorul.

Ce s-a modificat pentru a obtine acest consum?
In primul rand, trebuie sa stiti ca nu s-a facut nici un compromis legat de materiale sau echipamente pentru aceasta versiune a lui 320d. Totul este acolo sau pe lista de optionale, practic nu-ti dai seama ca esti la volanul unei versiuni speciale.

Motorul este binecunoscutul turbodiesel de 2 litri, care dezvolta acum, pe un 320d normal – 184 CP. Pe 320d EfficientDynamics, puterea a fost redusa la... citeste continuarea si afla ce consum am obtinut, pe Motorstory.ro.