Toata lumea cunoaste smart-ul fortwo, masina cu care Mercedes a socat acum multi ani. Nimeni nu-si imagina cum este sa conduci o masina cu asemenea dimensiuni si daca merita sa faci asta. Greu, smart-ul s-a impus, mai ales printre oamenii mai rationali din Europa de Vest si pare solutia ideala in aglomeratie.




In spatele soferului insa, problema este mai complicata. Ar putea fi ingramadit un copil acolo, dar numai daca soferul este foarte mic de inaltime. Oricum, cred ca putini ar rezista mai mult de o ora in pozitia in care sunt nevoiti sa stea in spate.

Interiorul este finisat foarte atent, cu materiale de calitate si combinatii inspirate de culori si nu da deloc impresia de ieftin. Pentru ca nici nu este ieftin, veti vedea mai jos, la capitolul preturi.


Fun to drive!

Consumul oficial, urban este de 5,7 l/100 km. In realitate, masina de test afisa cam 7,8 l/100 km in oras, dar dupa un ritm mai alert decat in mod normal. Consumul mixt declarat este de 4,7 l/100 km. Probabil se pot obtine valori apropiate de acestea, dar fara acceleratii mai sustinute, de care ai nevoie totusi in anumite situatii.

Preturi

Admirabil cum au reusit niponii sa obtina mai mult spatiu interior decat ti-ai putea imagina de la asemenea dimensiuni exterioare. Extraodinar este si ca iQ a reusit sa obtina 5 stele la testele EuroNCAP. In plus este o excelenta masina de oras. Singurul impediment in calea unui veritabil succes de piata ar putea fi pretul.

Fise tehnice complete, preturi si nivelurile de echipare gasiti aici.