Noilor modele le-a venit randul sa treaca proba de siguranta a celor de la EuroNCAP. Dupa cum arata si rezultatele ultimei sesiuni de teste, care a cuprins 7 masini, EuroNCAP va trebui probabil sa-si revizuiasca sistemul de acordare a acestor calificative. Asta pentru ca tot mai multe masini reusesc sa obtina 5 stele la crash-test, asa ca nivelul de competitie intre producatori nu mai este la fel de acerb.

Sa le luam pe rand:

Un alt capitol la care masina s-a descurcat bine este cel referitor la protectia copiilor (4 stele din 5 posibile).
Noul A4 a obtinut 2 stele din 4 la protectia pietonilor. Spoilerul fata a aratat rezultate foarte bune la impactul cu picioarele, dar capota nu ofera aproape deloc protectie la impactul cu capul unui pieton.

La testul de protectie a copiilor, Superb a obtinut 4 stele din 5 posibile, iar la cel de protectie a pietonilor masina a obtinut 2 stele din 4 - din cauza extremitatilor capotei, care nu ofera nici un fel de protectie.

Seat Ibiza. Noul model de clasa mica al celor de la Seat a impresionat cu 5 stele (34 de puncte) obtinute la general. Chiar daca are dimensiuni mai mici decat A4 si Superb, noua Ibiza a reusit un nivel similar de protectie a copiilor - 4 stele din 5. S-a descurcat insa mai bine la protectia pietonilor, obtinand 3 stele din 4 posibile.


Ford Kuga. Noul SUV al celor de la Ford a fost creditat cu 5 stele (33 de puncte) la testele EuroNCAP, cu toate ca la testul de impact frontal s-a constatat ca airbag-ul nu are suficienta presiune in momentul impactului si din aceasta cauza capului soferului atinge volanul. Kuga a obtinut tot 4 stele din 5 la testul de protectie a copiilor, iar la testul de protectie a pietonilor s-a descurcat foarte bine pentru un SUV, obtinand 3 stele din 4.

Hyundai i10. Cel mai mic model al coreenilor de la Hyundai a fost creditat cu 4 stele (26 de puncte) la EuroNCAP, in mare parte datorita faptului ca pieptul soferului este supus la presiuni mari, iar plansa de bord poate rani picioarele ocupantilor locurilor din fata datorita materialelor dure.
Masina s-a descurcat bine la protectia copiilor, obtinand 4 stele din 5, iar testul de protectie a pietonilor a arat rezultate bune si la acest capitol: 3 stele din 4.


Citroen Berlingo. Noul model al francezilor a primit 4 stele (27 de puncte) la general, probleme fiind semnalate la impactul frontal - ocupantii locurilor din fata risca raniri ale picioarelor in urma contactului cu plansa de bord. Testul de protectie a copiilor a avut rezultate bune (4 stele din 5), iar cel de protectie a pietonilor a permis acordarea a doar 2 stele din 4 datorita faptului ca majoritatea zonelor capotei si spoilerului fata nu ofera o protectie adecvata in acesta privinta.


Volkswagen T5. Monovolumul de clasa mare al lui Volkswagen a fost creditat cu 4 stele (27 de puncte) datorita problemelor cu presiunea suportata, la nivelul pieptului, de pasagerul din dreapta in cazul unui impact frontal. Masina a primit 4 stele din 5 la testul de protectie a copiilor, iar la testul de protectie a pietonilor a aratat ca e loc de (mult) mai bine, fiind creditata cu o singura stea din 4 posibile.