Tiguan s-a descurcat foarte bine pe ansamblu, dar a avut mici probleme la testul de impact frontal. EuroNCAP a ajuns la concluzia ca, desi habitaclul e un loc sigur, coloana de directie si locasul reliefat al contactului pot rani genunchii soferului. Ca urmare, masina a primit 14 puncte din 16 posibile la testul de impact frontal.

Atat testul de impact lateral, cat si cel cu stalpul, nu au pus nici un fel de probleme SUV-ului, asa ca a primit toate cele 18 puncte puse in joc.


Si la nivelul protectiei copiilor masina s-a descurcat exemplar, fiind cotata cu 4 stele din 5 posibile. Tiguan a fost usor penalizat deoarece etichetele care explica in ce conditii se monteaza un scaun pentru copii pe locul din fata au fost considerate cam evazive si se pot dezlipi.

Desi, in general, SUV-urile nu sunt prea "prietenoase" cu pietonii, Tiguan a reusit sa obtina doua stele din 4, deoarece spoilerul a fost apreciat ca fiind destul de sigur pentru un pieton, in cazul unui impact.

In aceasta sesiune a EuroNCAP, au mai fost testate, pe langa Ford Mondeo, si Hyundai i30, dar si Volkswagen Caddy.


Hyundai i30 a obtinut doar 4 stele, probleme fiind semnalate la nivelul genunchilor si tibiilor soferului, din cauza structurilor dure ale plansei de bord.

Nici Volkswagen Caddy nu a reusit obtinerea a 5 stele, fiind cotat doar cu 4 stele, in special din cauza riscului de ranire la nivelul picioarelor si a compresiei mari asupra pieptului soferului.