Citroen nu este nici pe departe la apogeul potentialului pe care il are si asta se vede urmarind cifrele de vanzari ale francezilor, dar si modelele din gama. Insa, in ultimul timp, Citroen a inceput parca sa se mai dezmorteasca si sa propuna masini cu adevarat interesante. Exemple? Priviti cum arata vechea generatie C5 (trebuia sa fii cu adevarat fan Citroen ca sa cumperi masina) si cum arata actualul C5. E drept ca sunt generatii diferite, dar stilul pare sa desparta mult mai mult decat doua generatii ale aceluiasi model. La fel si cu C4, dar si cu nava-amiral C6.
De unde vine acest reviriment? Citroen a avut dintotdeauna tehnica - au mizat demult pe solutii tehnice relativ sofisticate, dar adevaratul motiv este designul. Si primele indicii asupra modificarilor de stil in gama unui constructor sunt date de conceptele pe care acesta le arata, iar Citroen a aratat numai concepte excelente in ultimul timp.
Francezii vorbesc si despre ecologie in cazul lui Hypnos. Citroen afirma ca acesta foloseste o tehnologie de propulsie hibrida, dar nu detaliaza deocamdata. Se spune doar ca Hypnos foloseste un propulsor de 200 CP, care consuma, in medie, doar 4,5 l/100 km si emite 120 grame CO2/km. Este probabil vorba de un turbodiesel, dar va trebui sa asteptam pana la debutul salonului parizian pentru a afla mai multe despre tehnica acestui concept. Tehnica are oricum mai multe sanse sa intre in productia de serie decat conceptul in sine.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului Citroen ofera inca o lectie de design - Hypnos!.