Indiferent ce masina ai, nu ai cum sa nu cunosti Trabantul. Este masina aceea de care rade mai toata lumea, dar pe care o mai putem vedea uneori circuland pe sosele. In general, condusa de un sofer trecut bine de prima tinerete.
Imaginea Trabantului este aceea a unei masini mici, colturoasa, care emite un parait inconfundabil (sunetul motorului cu doi cilindri, in doi timpi, care dezvolta 18 CP si mai apoi a ajuns la 25 CP) si arunca in lateral un fum albastru care ii ingrozeste de ecologisti. In trecut, vedeam mai des cate un Trabant care se opreste la benzinarie, soferul deschide capota si alimenteaza, avand grija sa lase loc si pentru cateva sute de grame de ulei, masina neavand un sistem de ungere separat. Si nu sunt deloc legende istorisirile cu motorul demontat, carat in apartament si segmentat in balcon.
In plus, n-aveti cum sa nu va amintiti descrieri ceva mai speciale ale masinii, gen "cutie de carton". E drept ca Trabantul nu a prea avut probleme cu rugina, dar, pe de alta parte mai toti proprietarii se rugau sa nu fie implicati in vreun accident…
Si totusi…
Trabantul a generat si pasiuni, fara a mai fi nevoie sa amintesc ca a fost o masina foarte importanta chiar si pentru nemti, acum mult timp. S-au infiintat fan-club-uri, multe dintre ele active si astazi. Un exemplu de astfel de club din Romania gasiti aici, cu bancurile de rigoare.
Productia masinii a incetat in 1990, dar conceptul de masina foarte ieftina, foarte usor de intretinut este la fel de tentant si in ziua de azi. Recent prezentatul Tata Nano este un bun exemplu in acest sens.
Cum vi se pare proiectul celor de la Herpa? Aveti "experiente" hazlii cu Trabantul?
Autor: Dan Damian
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului Trabantul revine! Va era dor de el?.