Clasamentul conceptelor auto ale anului trecut include cele mai extravagante prototipuri. Tendinta spre lux si rafinament este de asemenea o conditie a topului organizat de Forbes.

Linii elegante, motoare puternice, confort... sunt cateva dintre elementele fara de care un concept auto nu poate fi interesant. "Specialitatile" in domeniu fiind preferatele entuziastilor, designerii au dezvaluit de-a lungul timpului prototipuri care au anticipat in permanenta noi si noi standarde tehnologice.

In ultimele 12 luni, concepte ca Maybach Exelero de la Daimler Chrysler sau masina bionica a celor de la Mercedes Benz au fost in centrul atentiei. In final, au acceptat titulatura "the best" la categoria inventiilor auto sau echivalentul pasaportului spre "world of the wild", acolo unde design-ul inovator sustine un spectacol permanent al imprevizibilului.

O masina impresionanta nu trebuie sa fie propriu-zis un gigant al generatiei sale. In 2006 cel putin doua mini-concepte apartinand companiilor Ford si Nissan au facut deliciul cunoscatorilor. Faptul ca nu au fost insa incluse in top, nu inseamna altceva decat ca ar fi inlocuit cativa dintre "mogulii" industriei. Pana la urma, Maybach si Aston Martin si-au rezervat din timp locurile.

Ultimul an a fost excelent pentru prototipurile auto. Creatorii de design motorizat inovator au sculptat cu precizie operele pentru care au primit apreciere, in timp ce producatorii mai retro au adus un tribut clasicismului auto prin creatii cum este Senku, varianta propusa de Mazda la Tokyo Motor Show.

Fanii masinilor americane vor aprecia atitudinea "old-school made in Detroit" conferita clasamentului de cateva creatii legendare ca Chevrolet Camaro (General Motors), Dodge Challenger si Chrysler Imperial.

Forbes a ales zece concepte auto incitante, capabile sa reinterpreteze arta din perspectiva tehnologiei de ultima generatie integrate sub un aspect excelent. Desi intre modele se regasesc vedetele saloanelor auto internationale, cele mai multe isi mentin statutul de ideal al cailor putere pe patru roti.

Foto: carwalls.com

Un articol de Alina Boicu