Lotus nu a excelat pana acum la capitolul concepte hibride, dar ultimul model, Evora 414E Hybrid me arata intentiile seriaose ale constructorului in acest segment. Si cum Lotus este sinonim cu performanta, conceptul hibrid expus la Geneva vine si cu niste performante foarte bune.


Evora 414E Hybrid dispune de doua motoare electrice, fiecare amplasat pe cate o roata a puntii spate. Fiecare dezvolta 207 CP si 400 Nm, astfel ca puterea totala ajunge la 414 CP, de unde si numele acestui concept. Motorul pe benzina are rolul de a incarca bateriile ce alimenteaza motoarele electrice, pentru a se ajunge astfel la o autonomie convenabila - 483 km. Bineinteles ca bateriile pot fi incarcate si de la prizele obisnuite. Autonomia masinii, doar pe baza motorului electric, fara ca cel ep ebnzina sa porneasca este de 55 km.


O particularitate interesanta a acestui concept consta in faptul ca ofera soferului posibilitatea schimbarii treptelor de la volan. Normal ca orice masina cu propulsie electrica este in priza directa, asa ca aceasta schimbare este mai mult pentru senzatie. Soferul are la dispozitie 7 trepte pe care le poate selecta, iar motoarele electrice sunt programate ca la fiecare schimbare de treapta sa genereze un mic soc prin intemediul cuplului, pentru ca soferul sa aiba impresia ca a trecut intr-o alta treapta. Exista chiar si un sunet sintetizat de motor, care reactioneaza la aceste schimbari.